12/10/09

Colom va nàixer a Bariloche


Avui, Dia de la Hispanitat, la prestigiosa revista Los Profundos Anales de la Historia ha publicat en portada que Cristòfol Colom era argentí. Durant segles s’havia especulat sobre la procedència de l’insigne navegant. Gènova, Barcelona, Mallorca o Ganimides eren alguns dels indrets que reclamaven com a fill propi a Colom, però les recents investigacions historiogràfiques han demostrat que l’anomenat “descobridor d’Amèrica” era realment de Bariloche i que va venir a Europa fugint d’una crisi financera a la recerca d’un futur pròsper.

Pel que sembla, Colom va establir-se a Tordecillas on va regentar una petita tasca d’empanadas de carne i choripan decorada amb pòsters de Maradona i samarretes del Boca Juniors. La no invenció del futbol i la preferència dels vilantans per plats com la sopa castellana amb tropezones, van obligar-lo a traspasar el local a un paki que va obrir-hi un supermercat.

Posteriorment es va desplaçar fins a Barcelona on exercí com a creatiu publicitari per a diferents Gremis de la ciutat. A ell se li atribueix la campanya “El fang fa figa” que va aconseguir popularitzar l’ús de la ceràmica entre el target adolescent i urbà.

La seva última etapa a la Península la va passar a la badia de Cadis on oferia serveis de psicoanalista als banyistes de les platges, alhora que venia pulseras de la suerte, cervesa i conos de nata. Tot sembla indicar que, gracies a una dolça retòrica, va aconseguir vendre un viatge organitzat lowcost a Mallorca: pensió completa, buffet lliure, visita a les Coves del Drac i els incentius d’una llauna de 5 litres d’oli de colza, una manta elèctrica i l’abdominazer 2000. S’ompliren tres vaixells al preu de 299 reals + IVA.

Per culpa d’un error amb el pilot automàtic, el viatge fou un desastre i van acabar a l'Illa de San Salvador. Conscient que les demandes dels clients l’enfonsarien, Colom va pactar amb els turistes que aquests poguessin comportar-se amb total llibertat per aquelles terres i que l'organització es faria responsable dels possibles desperfectes.

Tot i no poder visitar les Coves del Drac, els clients van acabar molt satisfets saciant els seus impulsos de festa, violència i sexe amb la població local i tornant a casa amb souvenirs com or i patates. L’èxit del boca-orella va fer creixer la demanda i Colom va fer-se ric obrint una ruta turística regular cap a la seva terra natal. Sota lema "Descubre Amèrica, continente de vacaciones", va construir un petit imperi sempre sense deixar d'oferir als clients noves atraccions com la famosa visita a El Dorado.

4 comentaris:

Josep ha dit...

I jo que em pensava que era una dona.

Alguns diuen que, en realitat, eren DUES DONES, germanes siameses. Això explicaria els barrets i vestits que es veuen en els retrats.

albert ha dit...

A mi m'havien dit que era equatorià i que havia arribat en la primera onada d'immigrants. Es veu que voltava per les fires tocant "El Condor pasa" amb uns compatriotes.

Anònim ha dit...

kar sem iskal, hvala

albert ha dit...

Aquest anònim és molt xungo, oi?